Dear
I commented that I am in process Mail Update 5014 GA ZCS Open Source which I have it mounted on a Centos 5 64bit .. My question is: If I want to go from 5.0.14 to 7.2.
* I can do this directly? I have understood that I can migrate from 5.0.14 to version 6.0.8 and then could do the 7.2. Is that correct? .. How otherwise what would be the steps? ..

On the other hand I'll tell them to pass the accounts of this server to a new server so my query is:

* Is it enough to make the following step account with this command?
exporting: / opt / zimbra / bin / zmmailbox-z-m user @ domain getRestURL "/ /? fmt = tgz"> / tmp / accounts / user.tgz
then import into the new server
import: / opt / zimbra / bin / zmmailbox-z-m user@dominio.es postRestURL "/ /? fmt = tgz & resolve = reset"> / tmp / accounts / user.tgz

with this I have a copy of all emails and restore the account?, you need to modify something else or use another command to the mail I worked on the new server?

stay tuned to their comments.
------------------------------------------

Estimados
Les comento que me encuentro en proceso de Actualización de Correo ZCS 5.014 GA Open Source el cual lo tengo montado en un Centos 5 de 64bits.. Mi Pregunta es: Si quiero pasar de 5.0.14 to 7.2.
* ¿Puedo realizar esto Directamente? tengo entendido que de la 5.0.14 puedo migrar a la versión 6.0.8 y de ahí podría hacerlo a la 7.2 . ¿es esto así ?.. ¿De no ser así cuales serían los pasos a seguir ?..

i-----------------------------------------

Por otro lado les comento que tendré que pasar las cuentas de este servidor a un servidor nuevo por lo que mi consulta es:

* ¿es suficiente con realizar el tras paso de cuentas con este comando ?
exportando: /opt/zimbra/bin/zmmailbox -z -m user@domain getRestURL "//?fmt=tgz" > /tmp/accounts/user.tgz
para luego importar en el nuevo servidor
importar: /opt/zimbra/bin/zmmailbox -z -m user@dominio.es postRestURL "//?fmt=tgz&resolve=reset" > /tmp/accounts/user.tgz

con esto tengo la copia de todos los correos y la restauración de la cuenta ?, es necesario modificar algo más o utilizar algún otro comando para que me funciono el correo en el servidor nuevo ?

quedo atento a sus comentarios.